Отново поръчка без конкурс за за „Автомагистрали“ ЕАД
На държавното дружеството, критикувано, че поради липса на капацитет наема подизпълнители, без конкурс и този път се възлага поръчка за над 1 млрд. лева.
Срещу 1.08 млрд. лева държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД трябва да проектира и изгради близо 66 км. от пътя Видин – Ботевград в участъка между пътен възел „Макреш“ и обходния път на гр. Монтана, се разбира от обявлението.
Отсечката е с дължина 65.8 км и е разделена на 5 участъка. Всеки от тях ще е с габарит на автомагистрала, като ще се изградят по две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Срокът за изпълнение е различен за всеки участък и варира от 28 месеца до 32 месеца.
Направлението Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на пътната агенция и регионалното министерство, тъй като с модернизация на трасето от „Дунав мост II“ ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. В момента се изграждат общо 62.6 км от пътя Видин – Ботевград. През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки Мездра – Ботевград (33 км) и Видин – пътен възел „Макреш“ (29.6 км).
Възлагането на новата поръчка на „Автомагистрали“ ЕАД е на база член 14 от Закона за обществените поръчки от март миналата година, който позволява изключение от правилата на закона за държавни възложители, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху „Автомагистрали“ упражнява едноличният собственик на капитала – Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на Агенция „Пътна инфраструктура“.
По тази схема „Автомагистрали“ получи поръчка за изграждането на частта на магистралата „Хемус“ от пътен възел „Боаза“ до връзката с пътя Русе – Велико Търново (134 км) за 1.3 млрд. лева.
Допълнително държавното дружество е сключило и договор за укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа за 2020 и 2021 година, на стойност почти половин милиард лева.
Само преди няколко дни се разбра, че ще ремонтира и участъка на „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора на цена, по-висока от тази при изграждането на отсечката.
Източник: zaistinata.com