BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Отново поръчка без конкурс за за „Автомагистрали“ ЕАД

На държавното дружеството, критикувано, че поради липса на капацитет наема подизпълнители, без конкурс и този път се възлага поръчка за над 1 млрд. лева.

Срещу 1.08 млрд. лева държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД трябва да проектира и изгради близо 66 км. от пътя Видин – Ботевград в участъка между пътен възел „Макреш“ и обходния път на гр. Монтана, се разбира от обявлението.

Отсечката е с дължина 65.8 км и е разделена на 5 участъка. Всеки от тях ще е с габарит на автомагистрала, като ще се изградят по две ленти за движение в посока, аварийна лента, банкети и разделителна ивица, като в определени участъци с по-големи наклони е предвидено изграждането и на лента за бавнодвижещи се товарни автомобили. Срокът за изпълнение е различен за всеки участък и варира от 28 месеца до 32 месеца.

Направлението Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на пътната агенция и регионалното министерство, тъй като с модернизация на трасето от „Дунав мост II“ ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. В момента се изграждат общо 62.6 км от пътя Видин – Ботевград. През миналата година работата започна от едни от най-сложните отсечки Мездра – Ботевград (33 км) и Видин – пътен възел „Макреш“ (29.6 км).

Възлагането на новата поръчка на „Автомагистрали“ ЕАД е на база член 14 от Закона за обществените поръчки от март миналата година, който позволява изключение от правилата на закона за държавни възложители, когато юридическо лице, което е обект на контрол, възлага поръчки на възложителя, който го контролира, или на друго юридическо лице, контролирано от същия възложител. Контрол върху „Автомагистрали“ упражнява едноличният собственик на капитала – Министерството на регионалното развитие, което е и принципал на Агенция „Пътна инфраструктура“.

По тази схема „Автомагистрали“ получи поръчка за изграждането на частта на магистралата „Хемус“ от пътен възел „Боаза“ до връзката с пътя Русе – Велико Търново (134 км) за 1.3 млрд. лева.

Допълнително държавното дружество е сключило и договор за укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа за 2020 и 2021 година, на стойност почти половин милиард лева.

Само преди няколко дни се разбра, че ще ремонтира и участъка на „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора на цена, по-висока от тази при изграждането на отсечката.

Източник: zaistinata.com

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!