BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

АПИ обяви обществена поръчка за 75,6 км от магистралата Русе – Велико Търново

Изображение: АПИ

Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обяви обществена поръчка за проектиране и строителство на първите 75,6 км от АМ „Русе – Велико Търново“, съобщиха от АПИ. Прогнозната стойност на поръчката е 982,74 млн. лв. без ДДС. Срокът за подаване на офертите е до 21 януари 2021 г.

Тръжната процедура е в две обособени позиции. В първата е участъкът от Русе до Бяла, а във втората обходния път на град Бяла.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе – Велико Търново“ да бъде включен за финансиране от бъдещата програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

Автомагистралата ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе, при пътния възел с път II-21 Русе – Силистра, и ще достига до град Дебелец, където трафикът ще се разделя в посока Прохода на Републиката и прохода Шипка.

Обществената поръчка е след изработен и одобрен идеен проект, според който проектният габарит на автомагистралното трасе е Г27, с две активни и една аварийна лента за движение в посока, средна разделителна ивица и банкети.

На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла – Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела.

Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе – Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти. С изграждането на магистралата броят на катастрофите по направлението ще намалее, тъй като движението ще бъде разделено в две отделни пътни платна, а транзитният трафик ще бъде изведен от населените места.

В обособена позиция 1 е участъкът от Русе до Бяла, с дължината 40,24 км. Тази отсечка ще започва на 3 км източно от Дунав мост при гр. Русе при пътен възел с път ІІ-21 Русе – Силистра и ще завършва непосредствено след пътния възел с път І-5 при 40-ти км по автомагистралното трасе. Прогнозната стойност на поръчката за изработване на техническия проект и строителството (от км 0+400 до км 40+640) е 536 391 000 лв. без ДДС. Срокът е 2120 календарни дни.

В обособена позиция 2 е обходът на гр. Бяла, с дължина 35,4 км. Той ще започва при 40-ти км, непосредствено след пътния възел с път І-5 при км 40+071 по автомагистралното трасе, и ще завършва при 76-ти км след пътния възел с път I-3 Гара Бяла – Плевен. Прогнозната стойност на поръчката за изготвяне на техническия проект и строителството (от км 40+640 до км 76+040) е 446 349 000 лв. без ДДС. Срокът е 1810 календарни дни.

Изграждането на автомагистралата „Русе – Велико Търново“ е сред приоритетните обекти, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море, посочват от АПИ. С построяването й ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешния трафик, ще се повиши безопасността на движението и транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места. АМ „Русе – Велико Търново“ ще бъде основната връзка, свързваща моста над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, с път I-4 Коритна – Севлиево – Велико Търново – п. в „Белокопитово“ на АМ „Хемус“, с път I-3 Гара Бяла – Плевен – Коритна – Ботевград и бъдещия участък от АМ „Хемус“ край Велико Търново.

Магистрала Русе – Велико Търново ще се строи с европейски средства и би трябвало да е готова най-късно през 2030 г.

Mediapool днес изчисли, че прогнозната стойност на километър магистрала излиза около 15.6 млн. лв. с ДДС, което е с около 100 хил. лв. повече спрямо заделените пари за участъка на магистрала „Хемус“ между Велико Търново и п.в.“Буховци“

Източник: zaistinata.com

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!