От Института по пътна безопасност откриха пропуски в ремонтирания участък на магистралата от Чирпан до Стара Загора


Есперти от Института по пътна безопасност откриха пропуски в ремонтирания преди дни участък от магистрала “Тракия”, обновяването на който струва повече от изграждането на отсечката. Става въпрос за първите 12 километра от общо 52, намиращи се между разклоните за Чирпан и Стара Загора, съобщи Дневник.
Ремонтните дейности в обновеното 12-километрово платно за Бургас започнаха в началото на октомври и приключиха на 5 ноември. Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи, съобщиха при завършването от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Във вече ремонтирания участък, обаче, от Института за пътна безопасност откриха, че липсват канавки за отводняване. Това може да доведе до задържане на вода върху платното и да доведе до аквапланинг. Що се отнася до положеният асфалт, експертите смятат, че при него няма неравности. Доволни са и от поставените мантинели, знаци и маркировка.
Ремонтът се изпълнява от дружеството „Автомагистрали“, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за поддържане на автомагистрала „Тракия“, пишат от пътната агенция.
Дневник припомня, че ремонтът на магистрала „Тракия“ от разклона за Чирпан до разклона за Стара Загора струва 89 млн. лв. на посока, а не както беше обявено преди година – 60 млн. лв. Това прави около 1.7 млн. на километър за посока при средно 1.35 млн. лв. при изграждането на участъка.
От 6 ноември, строителните работи продължиха в същия 12 км участък в платното за София.
Сега се работи по част от магистрала „Тракия“, строена между 1995 и 2000 година. След това предстои обновяване на участък, пуснат в експлоатация през 2007 година.
От АПИ съобщиха, че очакват строителните дейности на АМ „Тракия“ да завършат най-късно до края на годината.
Източник: zaistinata.com